درصورت بروز هرگونه مشکل در انجمن مراتب را با مدیریت درمیان بگذارید ؟به سایر اعضا احترام بگذارید
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 143
نویسنده پیام
shahdad آفلاین


ارسال‌ها : 6
تاریخ عضویت : 2 /10 /1397


دریاچه رویایی الندان در استان مازندران
دریاچه الندان، دریاچه ای شگفت انگیز و زیبا در استان مازندران و در بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع شده است. در واقع می توان گفت که این دریاچه در فاصلهٔ تقریبی ۷۰ کیلومتری از شهر ساری و در مسیر جاده ساری – سمنان قرار گرفته است و دارای قدمتی بیش از ۲٫۵ میلیون سال دارد این دریاچه جذاب در سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


نمایی زیبا از دریاچه الندان

دریاچه الندان دارای مساحتی در حدود ۱۷ هکتار می باشد که در ماقع بارندگی به ۳۰ هکتار نیز می رسد. نام دیگر این دریاچه جذاب دریاچه آببندان پله ازنی است که این نام خود را از نام روستای ازنه که در مجاورش می باشد گرفته شده است.
دریاچه جذاب الندان
این دریاچه آب خودش را از هیچ رودخانه یا چشمه ای نمی گیرد بلکه تنها آبش را از نزولات باران و برف تامین می کند. در واقع نحوهٔ قرارگیری و نوع خاک آن باعث شده است در اثر بارش اندکی، همهٔ آب‌های حاصل از بارش (باران یا برف) به سمت آن جریان پیدا کند. نیز نفوذ ناپذیری خاک دریاچه، میزان ماندگاری آب را در این دریاچه افزایش می‌دهد و این دریاچه پرآب تر و جذابتر می شود.
نمایی زیبا از دریاچه الندان

این دریاچه در هر فصل بازدید کننده های خود را دارد چرا که هر فصلش زیباییهای منحصر بفردی دارد. جذابیت و زیبایی این دریاچه در فصل بهار با وجود رویش گل بنفشه، الزی (پیازچه وحشی) و انواع سبزی‌های معطر و دارویی دو چندان می شود و اطراف دریاچه به محیطی دلربا و زیبا تبدیل می شود که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند. در فصل تابستان رودخانه‌ای که در آن‌سوی دریاچه روانست آبی گوارا برای نوشیدن تأمین می‌کند. و حس زیبایی را به تماشاگر خود القا می کند.
دریاچه زیبای الندان

در فصل پاییز نیز پای گردشگران زیادی به این منطقه باز میشود چرا که درختچه‌های ازگیل و ولیک و تلکا با میوه های خوشمزشان و درختان راش، ممرز، بلوط، ملچ با رنگهای زیبای برگهاهایشان محوطه دریاچه را زیباتر و جذابتر می کنند. در فصل زمستان نیز دریاچه الندان محل سکونت اردک‌های وحشی می‌باشد و سال‌های اخیر با رهاسازی ماهی در این دریاچه کاربردهای آن افزایش پیدا کرده است.


دریاچه زیبای الندان در پاییز
دریاچه زیبای الندان در زمستان
این دریاچه دارای امکاناتی از نظیر دستشویی، قایق موتوری و پدالی وجود دارد. گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند با قایق موتوری و پدالی در دریاچه الندان گشت بزنند و از اطراف دریاچه که جنگلی و زیبا می باشد لذت ببرند و یک روز به یاد ماندنی را در دفتر خاطرات خوش خودشان را به ثبت برسانند. تور کیش از ساری یکی از تورهای محبوب کیش از شهرستان ها می باشد که گردشگران عزیز می توانند با قیمت های استثنایی به کیش سفر می کنند.


قایق رانی در دریاچه الندان

منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/

دوشنبه 17 دی 1397 - 16:18
http://s5.picofile.com/file/8115956842/postbit_quote.gif گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

xlpar
فردیس چت