درصورت بروز هرگونه مشکل در انجمن مراتب را با مدیریت درمیان بگذارید ؟به سایر اعضا احترام بگذارید
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 184
نویسنده پیام
nema1365 آفلاین

کاربر جدید
ارسال‌ها : 12
تاریخ عضویت : 15 /11 /1396


[جزیره رویایی فی فی در پوکت
جزیره فی فی یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری جنوب شرقی آسیا می باشد که در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت واقع شده و با قایق های تندرو تنها یک ساعت با پوکت فاصله دارد. طیق کشفیات بعمل آمده این جزیره بسیار قدیمی و قدمت آن به دوران ما قبل تاریخ باز می گردد. اعتقاد بر این است که که این استان ممکن است نام خود را از کرابی گرفته باشد که به معنای شمشیر است. همان شمشیری که قبل از تاسیس این شهر از دل خاک بیرون کشیده شده است. جزیره فی فی متشکل از شش جزیره دیگر به نام های فی فی دون، فی فی له، کوه یانگ، کوه فای، بایدانوک و بایدا نوی می باشد. اما دو جزیره اصلی آن فی فی دون و فی فی له می باشند. فی فی دون بزرگتر و مسلمانان جنوب تایلند در آنجا سکونت دارند. اما جزیره فی فی له بدون سکنه می باشد. کوه فای معروف به جزیره درختان بامبو می باشد که در شمال جزیره فی فی دان واقع شده است و امکان غواصی در آب های آن بسیار کم و محدود می باشد. کوه یانگ در منطقه شمال جزیره فی فی دان واقع شده که دارای یک ساحل سنگی بزرگ و یک ساحل سنگی کوچک می باشد. بایدا نوک و بایدا نو دو جزیره سنگ آهکی می باشد که در قسمت جنوبی جزیره فی فی له واقع شده اند که در آنها صخرهای سنگی بزرگی از دل آب بیرون زده اند.
سواحل استوایی کلاسیک، اشکال خیره کننده سنگ ها و مرجان ها و آب های فیروزه ای آن این جزیره را به بهشت کاملی تبدیل نموده است. از مهم ترین شاخصه های این جزیره می توان به این موضوع اشاره نمود که هیچ وسیله نقلیه ای موتوری در آنجا تردد نمی کند. با نزدیک شدن به این مجمع الجزایر رویایی، جزیره مانند یک بوته جنگلی کم کم از دل دریا بیرون می آید و به تدریج در اطرافش صخره ها نمایان می شوند و با نزدیکتر شدن شاهد سواحل جنگلی زیبایی خواهیم بود. به طوریکه هر گردشگر تور پوکت با یک نگاه عاشقش می شود. جزایر فی فی که به بهشت روی زمین معروف است، زیبایی های خیره کننده ای دارد که هیچ گردشگری تا پایان عمر خود آن زیبایی ها را فراموش نمی کند.

از بهترین تفریحات فی فی می توان غواصی کردن در کشتی گردشگری کینگ را نام برد. این کشتی مسافربری در سال ۱۹۹۷ در صخره های دریایی آنمون غرق می شود. و از آن زمان تا به امروز زیستگاه حیات وحش زیر دریایی مانند دلقک ماهی، نیزه ماهی، ماهی تن و کوسه های خالدار شده است. یکی دیگر ار تفریحات محبوب برای سفرهای روزانه به فی فی غذا دادن به کوسه ها می باشد. همچنین از دیگر جاذبه های این جزیره شگفت انگیز می توان ساحل میمونها، خلیج لوسامه و پیله لاگون را نام برد. بهترین زمان برای سفر به فی فی از آبان تا ابتدای اردیبهشت می باشد. گرچه مدت هاست که جزیره فی فی مقصد تابستانه برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. و هر ساله گردشگران بسیاری با استفاده از تور تایلند از این جزیره دیدن می کنند. در فی فی رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری در فضای باز وجود دارند که ارئه دهنده انواع غذاهای سنتی و خوشمزه تایلندی می باشند.
منبع:thailandtor.com

یکشنبه 19 فروردین 1397 - 09:50
http://s5.picofile.com/file/8115956842/postbit_quote.gif گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

xlpar
فردیس چت